Nullist sajani 6,9 sekundiga, maksimumkiirus 235 km/h, 190 hj/140 kW puhast võimsust ja kõigest 99 g süsinikdioksiidi kilomeetri kohta – on see üldse võimalik? Iga praegu saadaval olev BMW sõiduk pakub jõulisust, maksimaalset sõidunaudingut ja samal ajal väiksemat süsinikdioksiidi heidet. Tuntud autotuunija AC Schnitzer on oma 99d ideeautoga selle raske väljakutse seljatanud.
Nagu ikka, oli eesmärk muuta auto võimalikult sportlikuks, ent seekord seati vähemalt sama tähtsaks veel teinegi eesmärk: muuta auto keskkonnasõbralikumaks ja seeläbi anda põgus eelvaade eelolevate aastakümnete võimalikele trendidele.
AC Schnitzeri 99d kasutab BMW kõige tõhusamat diiselmootorit 320d EfficientDynamicsi sarjast. Aacheni tuunijad kohendasid lihtsalt jõudlust, tõstes esialgse hobujõudude arvu 163-lt 190-le.
Intelligentne massivähendus
Sõiduk on uskumatud 230 kg kergem – seda kõike tänu süstemaatilisele kergkonstruktsiooni kontseptsioonile. Selle muljetavaldava massivähenduse on teinud võimalikuks liitium-ioon-patarei ning sellised materjalid, nagu süsinikkiud, magneesium ja titaan. Nii kerget sõidukit ei ole üheski teises BMW sarjas!
Revolutsiooniline massivähendus
Vahetult rehvide külge kinnitatavate osade pealt on säästetud tervelt 35 kg. Lennutööstuses kasutatavad materjalid ja eritellimusel tooted, nagu AC Schnitzeri neljakolviline, suure jõudlusega, kergekaaluline pidurdusvarustus koos esitelje sissetõmbesüsteemiga ning üheosalised ülitugevad VIII tüübi veljed titaanist rattapoltidega tagavad nii väikese massi kui ka maksimaalse kiiruse.
Ka Conti on kohal
Continental BLUECO on loodud spetsiaalselt AC Schnitzeri 99d jaoks. ContiSportContact 5P põhjal edasi arendatud rehv tagab optimaalse veeretakistusjõu, hea külgstabiilsuse ja ZR kiirusreitingu kiirusel üle 240 km/h.
Parem aerodünaamika, väiksem mass ja hõõrdumine – ja ometi ei ole tehtud järeleandmisi sõidunaudingus, mida AC Schnitzeri kliendid on enam kui 20 aasta jooksul hindama õppinud. Väljakutse võeti vastu ja eesmärgid saavutati! Tulemused olid koguni nii head, et AC Schnitzer pidi andma oma läbimurdelisele kontseptsioonile uue nime: „Efficient Performance“ (tõhus sooritus).
Keskendumine põhilisele, tegemata järeleandmisi lisade juures: Loomulikult on 99d varustatud kõigega alates turvamoodulitest, nagu õhkpadjad ja elektrooniline stabiilsuskontroll, ning lõpetades multimeedialiidestega (nt pardaarvuti ühendamiseks iPhone’iga).
Diiselmootori kütusekulu on 3,8 liitrit 100 km kohta. Raske uskuda, aga see on tõsi. Kahju ainult, et see unelm on teoks tehtud ainult ühekordse projektina, sest ideeauto arendati välja ainult esitlemiseks, mitte müügiks.