Tooted sõiduautodele/kaubikutele/maasturitele

stage_image1_lg

ELi rehvimärgis

Taust ja kriteeriumid

ELi rehvimärgis

Alates 2012. aasta novembrist peavad kõik sõidukirehvid kogu Euroopas kandma standardmärgist. Kolme kriteeriumi põhjal annab rehvimärgis teavet rehvi keskkonna- ja ohutusomaduste kohta eesmärgiga suurendada teeohutust ja vähendada saastet.

Kuidas märgist lugeda?

Ohutus

Kindel haarduvus märgades oludes on sõiduohutuse seisukohalt ülitähtis. Rehvid jagatakse klassidesse A kuni G (ehkki klasse D ja G praegu ei kasutata). A- ja F-klassi rehvide pidurdusteekonna vahe võib olla tervelt 18 meetrit.


Kütusesäästlikkus

Väiksem veeretakistusjõud säästab kütust ja vähendab süsinikdioksiidi heidet. A-klassi rehvid on kõige kütusesäästlikumad ning iga järgneva klassi (kuni G-ni) kütusetarbimine suureneb umbes 0,1 l/100 km kohta auto puhul, mille kütusekulu on 6,5 liitrit 100 kilomeetri kohta.


Müra

Rehvi väline müratase detsibellides. Mida rohkem ribasid on märgisel täidetud, seda suurem on müratase.

NB:
Tegelik kütusesäästlikkus ja ohutus liiklemisel sõltuvad suuresti autojuhi käitumisest ning eelkõige järgmisest:

  • keskkonnasäästlik sõidustiil võib aidata märkimisväärselt vähendada kütusekulu,
  • märjal teekattel haarduvuse ja kütusesäästlikkuse optimeerimiseks tuleks rehvirõhku korrapäraselt kontrollida,
  • pidurdusteekonnaga tuleks alati rangelt arvestada. 


Lisateave:

Rehvimärgistuse teema ELi komisjoni ametlikul veebilehel (inglise keeles): http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm
Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Tire_label

Kasutame küpsiseid tagamaks, et saate meie veebisaidil parima kogemuse. Lisateabe saamiseks või küpsiste seadistuste muutmiseks klõpsake siia.