Hannover, 7. juuni 2021. Continental laiendab oma turuosa täiselektriliste sõidukite rehvisegmendis. 2020. aastal usaldas kuus kümnest maailma suurimast elektrisõidukite tootjast originaalvarustuse valikul meie kõrgtehnoloogilisi kvaliteetrehve. Continentali rehvid kuulusid näiteks Tesla Model 3 ja Model S ning Volkswagen ID.3 originaalvarustusse. Ka Aasia tootjad, näiteks Hiina üks suuremaid autotootjaid BYD, usaldavad elektrisõidukite originaalvarustuse valikul Continentali rehve. See annab tunnistust õnnestunud tootestrateegiast elektrisõidukite sektoris ja toodete kõrgest kvaliteedist.
„Pea igas autoturu segmendis mopeedautodest, väike- ja keskmise suurusega autodest maasturite ja võimsate sportautodeni on nüüd saadaval ka täiselektrilised mudelid. Iga sõidukitüüp vajab erinevat rehvikonfiguratsiooni,“ ütleb Continentali rehviarendaja Andreas Schlenke. „See tähendab, sama rehv ei sobi kõigile täiselektrilistele sõidukitele. Tegelikult oleme juba üle kümne aasta oma tooteportfelli arendanud eesmärgiga, et rehvid vastaksid elektrisõidukite vajadustele, vähendades samas ka sisepõlemismootoriga sõidukite tekitatud heitkoguseid. Praeguseks on praktiliselt kogu meie rehvivalik optimeeritud kõikidele veoskeemidele ja enamikku meie toodetest võite leida ka elektrisõidukite velgedelt.“ Peaaegu igale elektrisõiduki mudelile, mis pole Continentali rehvidega varustatud juba tehases, on tootjal nüüd pakkuda nii suve-, talve- kui ka aastaringseid rehve.
Continentali uuringute kohaselt põhjustavad rehvid kuni 20% auto sõidutakistusest. Rehvide veeretakistuse optimeerimine suurendab auto sõiduulatust. Nii on väike veeretakistus eriti hinnas ökonoomsusele rõhuvate elektriautode puhul. Selle saavutamiseks kasutavad paljud autotootjad Green Chili 2.0 kummisegust valmistatud rehvimudelit EcoContact 6. Spetsiaalne loodusliku kautšuki ja muude komponentide segu tuleb mehaanilise deformatsiooniga oluliselt paremini toime. Tulemuseks on väiksem veeretakistus, mis omakorda vähendab energiatarvet.
EcoContact 6 rehvide väljatöötamisel suutis Continental eelmise rehvipõlvkonnaga võrreldes vähendada veeretakistust 15%.
Keskmise ja kõrge hinnaga sõidukite tarnijate nõudmised on rehvivalikul teistsugused. Nende jaoks on tähtsamad juhitavus, roolimistäpsus ja ohutus suurel kiirusel. Sellisel juhul eelistavad tootjad rehve PremiumContact või SportContact. Continentali PremiumContact 6 rehvisari pakub tasakaalu ökonoomsuse, sportlikkuse ja mugavuse vahel. SportContact 6 on suurepärase juhitavuse ja roolimistäpsusega rehv võimsatele autodele. Rehvide arendamisel on silmas peetud stabiilsust ja pidurduskäitumist, mis tagaks ohutuse ka suurel kiirusel.
„Rehvide arendamisel satuvad tehnilised eesmärgid alati konflikti,“ selgitab Schlenke. „Näiteks võib suurem veeretakistus suurendada ohutust, aga samal ajal ka energiatarbimist. Mõlema näitaja üheaegne parandamine on olnud võimalik ainult tänu meie inseneride suurepärastele oskustele.“
Mootorimüra puudumine muudab elektriauto kasutaja jaoks olulisemaks ka veeremüra vähendamise. Seepärast eelistatakse kvaliteetsemate ja mugavamate sõidukite komplekteerimisel ContiSilenti tehnoloogial valmistatud rehve. Spetsiaalne vahukiht summutab sõites tekkiva vibratsiooni ja vähendab müra edasikandumist sõiduki salongi. See on eriti oluline elektrisõidukite puhul, mille mootor töötab peaaegu hääletult.