Tooted sõiduautodele/kaubikutele/maasturitele

Continental on uue rallisarja Extreme E üks asutajaid ja varustajaid.

Loodud

ekstreemsetesse oludesse

Viime elektrisõidukite vastupidavuse täiesti uuele tasemele

Kasutajad seavad meie rehvidele kõrgeimad nõudmised – Continental võtab omakorda rõõmuga vastu kõik väljakutsed viia sõiduomadused ja turvalisus enneolematule tasemele. Extreme E rallisarjaga on meie jaoks algamas uus seiklus. Kutsume teid kaasa veel kaardistamata ralliradadele. Võidusõidud toimuvad kõige äärmuslikumates võistluspaikades üle maailma, kus katsuvad jõudu võimsate elektrimootoritega keskkonnasõbralikud maastikuautod. Võit on võimalik ainult masina ja juhi täiuslikus koostöös.

Ekstreemsed võidusõidud maailma kaugeimates nurkades

Extreme E – võistlus

Võistlusse lähevad 12 võistkonda, kes on jagatud kahte rühma ja võtavad mõõtu viies võistluspaigas. Neli parimat pääsevad edasi väljalangemissõitudesse.

Arvate, et elektriauto kõlbab ainult lühikesteks linnasõitudeks? Sugugi mitte. Uus Extreme E võistlussari viib teid planeedi kõige metsikumatesse paikadesse. Professionaalsed võidusõitjad ja nende meeskonnad võistlevad ekstreemsetes tingimustes kõrgeima auhinna nimel – motospordis pole kunagi nii palju elektrit olnud.

Kõigest nelja hooajaga üle maailma 330 miljonit vaatajat võitnud Vormel E sarja edu tuules on aeg küps täiesti uuelaadse võistluse jaoks. Extreme E viib võimsad sportmaasturid kõige karmimatesse oludesse, mida on võimalik kujutleda. Edu saadab vaid kartmatuid juhte, kelle käsutuses on laitmatu tehnika.

Extreme E alustab – 12 võistkonda on jagatud kahte rühma, kes pannakse proovile viies võistluspaigas. Neli parimat pääsevad edasi väljalangemissõitudesse. Võistlussarja asutajapartnerina varustab Continental võistkondi spetsiaalsete rehvidega, mis tagavad täiusliku juhitavuse nii Himaalajas, India ookeani rannikul, Arktikas, kõrbeliival kui ka troopikas.

Avasta Extreme E telgitaguseid

Extreme E sarjast saab tõenäoliselt ekstreemseim motospordi võistlus. Spetsiaalselt sarja jaoks loodud Continentali rehve testib Rootsi rallitäht Mikaela Åhlin-Kottulinsky. Sündmustega hoiab teid kursis meie videosari „Beyond the Extreme“.

Võistluspaigad on ekstreemsed

Extreme E – St Helena

Extreme E võistluste korraldamisel on asendamatu kunagine Suurbritannia kuningliku postiteenistuse alus RMS St Helena, mis transpordib meie kartmatud võistlejad viide erinevasse võistluspaika üle maailma.

Extreme E võistluste korraldamisel on asendamatu kunagine Suurbritannia kuningliku postiteenistuse alus RMS St Helena, mis transpordib meie kartmatud võistlejad viide erinevasse võistluspaika üle maailma.

Mitme miljoni eurose ümberehitus- ja uuenduskuuri läbi teinud laev on nüüd ülemaailmse ralliekspeditsiooni ujuv tugikeskus. Pardal on tipptasemel töökoda, juhtimis-, logistika- ja sidekeskus ning majutus.

Kuhu Extreme E seiklus meid viib ja milliste karmide oludega võistlejad silmitsi seisavad?


Extreme E – Vihmamets

Extreme E korraldab ralli troopiliselt kuumas ja niiskes Amazonase vihmametsas.

Extreme E korraldab ralli troopiliselt kuumas ja niiskes Amazonase vihmametsas. See on üks planeedi erilisemaid ökosüsteeme, kus taime- ja loomaliikide mitmekesisus on lausa silmipimestav. Vihma kallab mõistagi ohtralt ning võistlusrada tõotab olla libe ja reetlik. Täiselektriliste rallimaasturite rehvid peavad pidurdama võrdselt hästi nii kuival kui ka märjal pinnal ning lisaks tagama suurepärase veojõu maastikul.

Extreme E – Kõrb

Järgmine Extreme E etapp toimub kuivas subtroopikas Sahara kõrbe serval.

Järgmine Extreme E etapp toimub kuivas subtroopikas Sahara kõrbe serval. Kõrbealadel, kus maapinnast aurustub rohkem vett kui sademetena maha langeb, muudab ülikuiv taimkatteta maastik võistlusolud keeruliseks. Neljarattavedu on siin hädavajalik. Kui tavalised autod suudavad liikuda tihedalt kokku pressitud liivasel pinnal, siis lahtiste liivaluidete ületamine nõuab paremini haarduvaid rehve ja kõigi nelja ratta veojõudu.

Extreme E – Kõrb

Üks Extreme E vaatemängulisemaid rallietappe toimub Arktikas.

Arktika moodustavad põhjapooluse ookeanisügavuste kohal laiuv triiviv jääkilp ning jäised mandrialad ja saarestikud selle ümber. Neis karmides oludes toimub üks Extreme E rallisarja vaatemängulisemaid etappe. Siin võivad juba üksi suured külmakraadid hirmu nahka ajada, kuid jää peal võistlemine paneb veel ka iga rallisõitja oskuste ja vastupidavuse viimseni proovile. Libedal jääl kihutavate elektrimaasturite rehvid peavad tagama haarduvuse ja veojõu ka tippkiirusel, mis tähendab, et vaja läheb absoluutselt parimat talverehvide tehnoloogiat.

Extreme E – India ookean

Extreme E korraldab ralli India ookeani saarel, mis asub ühel maailma suurimal merekaitsealal.

Extreme E korraldab ralli India ookeani saarel, mis asub ühel maailma suurimal merekaitsealal. Kuigi lummav ja ääretu ookean ei kao hetkeksi vaateväljast, nõuab merevee ja liiva segusel maastikul võiduajamine rallisõitjate kogu tähelepanu. Sahara põuaste luidetega võrreldamatul märjal ja tihkel liivapinnal võisteldes on taas otsustav roll elektrimaasturite jõulisel nelikveol.

Extreme E – Himaalaja

Extreme E mäestikuetapp sõidetakse Himaalaja jalamil.

Nepali, Bhutani, Kirde-Indiat, Kagu-Tiibetit ja Myanmari põhjaosa hõlmav Himaalaja on maailma kõrgeim ja võimsaim mäestik. Extreme E mäestikuetapp sõidetakse Himaalaja jalamil, kus konarlik ning vahelduv kivine, mudane ja kruusane maastik paneb võistlejad tõsiselt proovile. Nad tuleb varustada sitkete ja vastupidavate rehvidega, mille külgseinad neelaks teravatelt kividelt ja muudelt teele sattuvatelt takistustelt saadavaid lööke.

 

Sitkeim rehv läbi aegade

Extreme E – Continentali rehvid

Ekstreemne võistlus nõuab ekstreemseid rehve – Continentali rehve!

Ekstreemne võistlus nõuab ekstreemseid rehve

Extreme E on ekstreemseim rallisari, mida kunagi nähtud. Ainulaadsetes ja kaelamurdvates oludes toimuv uus võistlussari nõuab uut tüüpi rehve. Extreme E sarja asutaja ning partnerina anname oma panuse, et kõigil võistlejatel oleks parim võimalik varustus mis tahes katsumuste alistamiseks. Continental uuris võistlusolusid põhjalikult ning ehitas ülitõhusa rehvi, mis vastab täpselt rallisarja ja võistlevate meeskondade vajadustele. Lõime optimaalsete sõiduomadustega rehvid ekstreemsete olude jaoks, kuid ühtlasi arvestasime võistlustulle astuvate täiselektriliste rallimaasturite eripäradega.

Olgu võistlusolud kui tahes äärmuslikud – kõrvetav kuumus või tarretama panev külm, muda, liiv või jää –, võistlejad vajavad usaldusväärseid rehve, mis tagaks haarduvuse, veojõu ja suurepärase juhitavuse igal rallietapil. Extreme E jaoks välja töötatud uus rehv põhineb Continentali hästi tasakaalustatud aastaringsel touring-rehvil CrossContact LX, mille erilise ehitusega turvis parandab veojõudu ja stabiilsust peaaegu igal pinnasel. Täiendasime veelgi selle tugevaid külgi ning lõime spetsiaalselt Extreme E jaoks mõeldud kaks uut rehvi. CrossContact Xtreme Winter ja CrossContact Xtreme Summer aitavad võistlejatel maailma ekstreemseimas rallisarajas ohutult finišisse jõuda.

Rallis pole kunagi olnu nii palju elektrit

Extreme E – Tehnilised nõuded

Kõik Extreme E võistlejad kasutavad sama standardvarustust – rehve, akut ja automudelit.

Elektriseeriv ekstreem – elektriliste võistlusmaasturite ekstreemsõit

Kõik Extreme E osalejad kasutavad sama standardvarustust. Siin tuleb mängu võidusõiduautode tootja Spark Racing Technology, kes projekteerib ja ehitab julgetele offroad-ralli pioneeridele uhiuue elektrimaasturi mudeli.

Teine Extreme E autode ülioluline komponent on aku. Selle olulise seadme eest vastutab Williams Advanced Engineering – ettevõte, kes ehitas ABB FIA vormel E meistrivõistluste akud esimesel neljal hooajal.

Prototüüpide katsetamine algab 2019. aasta juulis ning rehvitehnoloogias annab olulise panuse ka võistlussarja asutajapartner Continental. Iga meeskond saab kaks suve- ja kaks talverehvide komplekti, mille sõiduomaduste ja turvalisuse iga aspekt on täiselektriliste rallimaasturite vajadusi silmas pidades detailideni läbi mõeldud ja tasakaalustatud.

Extreme E – Võistlusauto

Kõik Extreme E võistkonnad kasutavad sama maasturimudelit, mille on ehitanud Spark Racing Technology.

Kuidas ehitada elektrilist võistlusmaasturit ekstreemralliks

Nagu ka traditsioonilistes rallisarjades, kasutavad kõik meeskonnad rangetele nõuetele vastavat ühesugust šassiid, mille projekteerib ja ehitab Spark Racing Technology ning mida kontrollitakse enne võistkondadele väljastamist. Seejärel katsetab ja ehitab iga võistkond sellele platvormile oma kere ja jõuülekande.

Spark Racing Technology valmistab järgnevad standardosad:

  • terastorust raami;
  • vedrustuse ja amortisaatorid;
  • piduri- ja roolisüsteemi;
  • turvavarustuse ja turvapuuri

Igal võistkonnal endal on lubatud arendada mootorit ja inverterit ning mõnda kere välisosa, näiteks mootorikatet, küljekarpe, tulesid ning eesmist ja tagumist kaitserauda.

Akud ühilduvad Vormel E spetsifikatsiooni mootoritega ning maksimaalne väljundvõimsus on 470 kW ehk umbes 630 hobujõudu. Kuid uus aku on spetsiaalselt kohandatud rasketeks maastikurallideks, loodud taluma ekstreemseid ilma- ja teeolusid ning maastikke.


Kuidas võita Extreme E meistrivõistlused

Extreme E on ülemaailmne võidusõidusari, kus võisteldakse täiselektrilistel maasturitel paarissõitudes, mis toimuvad maailma kõige ekstreemsemates võistluspaikades.

Extreme E sarja formaat on motospordi fännidele tuttav: võisteldakse kahes kuueliikemlises alagrupis, kus katsutakse jõudu kiiretempolise paarissõitude turniiri vormis. Neli paremat lähevad edasi väljalangemisvooru, kus üks ühe vastu sõites jagatakse ihaldatud finaalikohad.

Maastikuetapid on 6 kuni 10 km pikad ning võistlejad peavad rajal läbima virtuaalseid väravaid. Igal rajal on viis või kuus väravat, mille vahel liigutakse kas pinnasteedel või avamaastikul. 


Extreme E – Võistluste reeglid

Extreme E etappidel võisteldakse kahes kuueliikemlises alagrupis kiiretempolise paarissõitude turniiri vormis.

Praegu teoksil: